Видео

Путешествие по Лондону в ноябре


Яндекс.Погода

Праздники России
» » Английский язык. 9 класс. Демонстрационный вариант. Приложение 1

Варианты ЕГЭ

09.04.2010

Английский язык. 9 класс. Демонстрационный вариант. Приложение 1

Продолжение материала «Экзаменационная работа для проведения государственной итоговой аттестации выпускников IX классов общеобразовательных учреждений 2010 года (в новой форме) по английскому языку».

Тексты для аудирования
Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всех заданий по аудированию (В1, А1—А4) перенесите свои ответы в бланк ответов.

Задание B1
Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A—F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

Now we are ready to start
Speaker 1.

Generally summer is better time for holiday than winter. Summer holidays for school students are the longest, but, nevertheless, I believe that winter holidays are the best. They are intense and exciting... and you can do winter sports like skiing and skating. New Year and Christmas add a lot to the holiday atmosphere. Not only schoolchildren, but most adults enjoy being out of work and classes and it’s fantastic time when families can get together and it’s real fun.
Speaker 2.
In my opinion we have too long of a holiday time during our school year. Winter holidays are usually OK, they are quite intense due to the season holidays we have at that time (I mean Christmas and New Year). And people normally have a lot to do during these holidays — they visit families and friends, exchange gifts and have fun together. But in summer or autumn I don’t know what to do when I don’t have to go to school. I feel bored and watch TV too much, which makes me feel tired and even depressed. Probably if I had a hobby I would enjoy holidays much more.
Speaker 3.
Yes, holidays are certainly the best time in our life, but my last holiday was a nightmare. The trip, I had been looking forward to, turned into a disaster from the very beginning. I was fighting problems every single day of my two-week holiday. I was late for the flight and had to wait for the next one. Then my luggage was lost, which was more than unpleasant as it was winter time. Then I got ill and had to stay in my hotel room while others were celebrating the New Year and setting off fireworks right in front of my window.
Speaker 4.
If someone asked me about my idea of a good holiday, I’d tell them about our camping trip last summer. We escaped from the city for a week and were living in tents on the river bank. Being a city dweller, I’d never thought that stars could be so large and mysterious in the dark sky. But the best thing was long conversations and playing the guitar near the fire. We were talking about friendship, love and our hopes and dreams. I’m absolutely sure that no luxurious resort or expensive hotel at the seaside could ever compare with our holiday on the river.
Speaker 5.
Like lots of school students every year I look forward to summer holidays. However, when the holiday time comes, I feel a bit disappointed as there’s nothing very exciting for me to do. I hope that one day I could go to a far-away exotic country for my holiday. No, I don’t want to go there as an idle tourist and spend hours on the beach! I would like to take part in some important and exciting activity there, say, archeological digging or wild life watching or new lands exploration. I think the ideal holiday means that you can see and learn something new and do something useful.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds)
Listen to the text again and check your answers. (Repeat)

This is the end of the tasks B1.

Задания А1—А4
Вы услышите беседу Тины и Эндрю, обсуждающих, какой подарок купить на день рождение их подруге Миранде. Определите, какие из приведённых утверждений A1—A4 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2- False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3- Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданиями.

Now we are ready to start.

Tina: There’re only two days left before Miranda’s birthday but we haven’t decided on anything about the present yet. I’m absolutely blank. I don’t have any ideas, do you?

Andrew: I don’t either. It’s difficult to choose a present for a girl. We can probably give her a large birthday cake. All girls like cakes and sweets. How do you feel about it?

Tina: Don’t be silly. She’s on a diet and is trying to cut off on sweet things. She wants to lose weight and doesn’t eat sweets, biscuits and cakes at all. She’ll never appreciate this kind of a present.

Andrew: OK, a book can make a good present.

Tina: No, it’s boring. And we don’t know what reading she enjoys.

Andrew: But I know. She likes historical novels and she likes adventure books very much. She reads them a lot and I’ve seen lots of books in her room. She says that books are better than computer games or films. It sounds strange to me, but she really said that.

Tina: Anyway. Even if she enjoys reading, a book will not do. I want to give her something really original, a surprise she’ll remember for years.

Andrew: Then I know what we can do. Miranda has always wanted to have a dog, but her parents have always been against it. They probably think that it’s very difficult to keep a dog in a flat or they may be afraid of dogs.

Tina: That’s right. She told me that she’d asked them to buy her a puppy, but they refused. They didn’t explain why. But why did you mention that? Do you mean that we can give Miranda a puppy?

Andrew: Exactly. It will be a great surprise, it will be very original, and she’ll never forget it.

Tina: But her parents? Do you think they’ll change their mind?

Andrew: I don’t know. But as far as this is a present, they’ll have to accept it.

Tina: No, I don’t think that we can do it. Keeping a dog is a great responsibility. We can’t just bring it in Miranda’s flat. We need to discuss it with her and her parents first. Let’s leave it for the future and find some less exotic present for this birthday.

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds)
Now you will hear the text again. (Repeat)
This is the end of the task. You have 20 seconds to check your answers.

This is the end of the Listening Test.


Вернуться в раздел >>> Варианты ЕГЭ

Другие новости и статьи:

Новости

Популярные статьи

Полезные ресурсы

Партнеры сайта

7я.ру: все о детях и семье